نرده طرح پرگاس

نرده چوبی راه پله را با دقت انتخاب کنید!

  • چرا راه پله یکی از مهمترین اجزای خانه محسوب میشود؟
  • چطور انتخاب نرده هایی با ایمنی بالا و زیبایی خاص میتواند امنیت و زیبایی منزل شما را تضمین کند؟
  • چگونه نرده مناسب برای راه پله خود انتخاب کنیم؟

شاید شما نیز به سوالات بالا برخورد کرده باشید. خبر خوب برای شما این است که میتوانید این مقاله که یکی از کامل ترین مقاله ها در انتخاب نرده چوبی راه پله است را مطالعه کنید تا به پاسخ سوال های بالا برسید…

اهمیت انتخاب مدل مناسب نرده راه پله

اگر خانه شما یک خانه چند طبقه است، بالا و پایین رفتن از پله ها احتمالاً به‌طور مکرر تکرار می‌شود. اگر سعی دارید رنگ، تنوع و سبک خاصی از طراحی را برای نرده‌های خانه در نظر بگیرید، انتخاب سبک مناسب طراحی نرده راه پله می‌تواند مفید باشد.چه خانه شما جذابیت سنتی داشته باشد و چه حداقل خطوط نرده کابلی که مدرن هستند  را ترجیح می‌دهید، انتخاب صحیح مدل نرده، هارمونی زیبا برای فضای داخلی معماری شما ایجاد می‌کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب مدل مناسب به خاطر بسپارید.

نرده‌های راه پله فقط جنبه تزئینی ندارند. آن‌ها نقش مهمی را در ایمنی هر شخصی که از پله ها استفاده می‌کند ایفا می‌کنند؛ اما فقط به این دلیل که تزئینی نیستند نباید از زیباسازی و طراحی آن‌ها غافل شد. در بین انتخاب‌های گسترده‌ای از مواد، سبک‌ها و رنگ‌ها، از انتخاب دقیق مدل نرده‌های راه پله نباید غافل شوید. به‌هرحال نرده‌هایی مانند نرده چوبی راه پله برای سال‌های آینده یکی از اجزای اصلی خانه یا محل کار شما خواهند بود.

چه سبکی با سلیقه طراحی شما مطابقت دارد؟

نرده چوبی هنری

زیبایی خانه شما تا حد زیادی به سلیقه معماری و طراحی صاحب خانه بستگی دارد. به رنگ‌ها، جزئیات و تأثیراتی که در خانه شما شکل می‌گیرد نگاه کنید.

اگر خانه شما با صنایع دستی ساخته‌شده است و شما عاشق نمایش آثار هنری منحصربه‌فرد و مجسمه‌هایی با الهام از گالری ها هستید، مدل نرده ای را انتخاب کنید که همان کیفیت را نشان دهد.

بسته به محلی که دارید، سعی کنید هنرمندان و مجسمه سازان محلی را که برای پروژه های سفارشی وجود دارند جستجو کنید. خانه شما ممکن است مکان مناسبی برای بخشی از کار آن‌ها باشد!

زیبایی و ایمنی را مدنظر داشته باشید

 

در حالی که نرده راه پله مناسب برای خانه خود انتخاب کرده اید، به یاد داشته باشید که ایمنی و زیبایی باید همگام با یکدیگر وجود داشته باشند.

ساختمان های محلی منطقه شما تعیین می‌کنند که نرده ها باید چه ارتفاعی داشته باشند و برای اینکه پله های شما هنگام تغییر سطح ایمن باشند، باید از دسته های محکم استفاده کنید.

به کار بردن ایمنی بدان معنی نیست که پله های شما باید از طراحی خوبی برخوردار نباشند. برعکس! بسیاری از طراحان نرده انواع بسیار زیبایی از انواع نرده چوبی برای راه پله چوبی در نظر گرفته و طرحی فوق العاده براق و مدرن برای یک زیر شیروانی پنت هاوس شهری ایجاد کرده اند.

سبکی را که دوست دارید انتخاب کنید و سپس قبل از نصب مطمئن شوید که از الزامات ایمنی بر اساس استاندارد برخوردار باشد.

طراحی نرده ها تابع قانون خاصی نیست

باور کنید یا نه نرده‌های شما نیازی به پیروی از قانون خاصی برای طراحی ندارند. برای بسیاری از خانه ها زیبایی کمتر و ایمنی بیشتر مورد نظر است و ایجاد نمای بدون نرده برای صاحب خانه ضروری است.

شیشه، شیشه های پلاستیکی، کابل و سیم و تیرهای عمودی و نرده چوبی راه پله همه نمونه هایی از نرده ها هستند که به‌طور یکپارچه با فضای داخلی شما ترکیب می‌شوند.

اگر خانه ای دارید که می‌خواهد نرده راه پله “نامرئی” داشته باشد می‌توانید نرده شیشه ای را امتحان کنید. هتل ها، کانکس های شهری و ساختمان‌های اداری تجاری نیز می‌توانند از این مدل نرده الهام بگیرند.

خواه در مرحله طراحی خانه خود باشید یا خواهان تعویض نرده ها و ظاهری جدید برای راه پله خود هستید، هنگام انتخاب نرده مناسب این ایده های طراحی را برای نرده چوبی راه پله خود در نظر بگیرید.

از سبک‌هایی که یک نقطه کانونی ایجاد می‌کنند تا انواع صنعتگر که یک نوع هستند را برای نرده راه پله ایدئال خود امتحان کنید و سبک طراحی خود را در هر نقطه از منزلتان منتشر کنید.

 

انتخاب بر اساس متریال ساخت

اینکه چوب، آهن یا شیشه برای نرده‌های خود انتخاب کنید، در نوع دکوراسیون راه پله شما تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. از هر یک از این مواد می‌توان برای ایجاد نرده زیبا و باکیفیت استفاده کرد – اما هر یک از آن‌ها ظاهر بسیار منحصربه‌فرد خود را دارند.

نرده‌های چوبی

نرده چوبی

نرده چوبی راه پله  ظاهری بی انتها زیبا ایجاد می‌کند که هرگز از مد نمی‌افتد. آن‌ها یک ویژگی ظریف یا نقطه کانونی برای راه پله چوبی ایجاد می‌کنند.

در حالی که بسیاری از مالکان خانه ترجیح می‌دهند از رنگ چوب طبیعی مانند افرا، گیلاس یا گردو استفاده کنند، نرده چوبی راه پله را می‌توان برای خانه‌هایی با طراحی داخلی مدرن‌تر نیز رنگ‌آمیزی کرد.

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب این است که دسته نرده چوبی راه پله خود را به رنگ چوب طبیعی درآورید، اما نرده ها را رنگ کنید.

یک مزیت نرده‌های چوبی گرم‌تر بودن هنگام لمس نسبت به مواد دیگر مانند آهن است.

مدل های مختلف نرده‌های طرح چوب را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

نرده‌های آهنی

نرده آهنی

وقتی مردم به نرده‌های آهنی فکر می‌کنند، اغلب به نرده‌هایی که در بیرون منزل وجود دارند فکر می‌کنند؛ اما نرده‌های آهنی می‌توانند زیبایی و نمایش منحصربه‌فردی را هنگام استفاده در نمای داخل منزل به وجود آورند.

آن‌ها می‌توانند به‌ویژه با طراحی داخلی معاصر یا مدرن به‌خوبی کار کنند، اما در برخی از خانه‌های سنتی که در آن‌ها نرده‌های آهنی به‌صورت طرح‌های پیچیده ساخته می‌شوند نیز دیده می‌شوند.

 مقایسه بین نرده های آهنی و نرده های چوبی

نرده‌های شیشه ای

نرده شیشه ای

از بین سه گزینه انتخاب مواد برای نرده راه پله نرده‌های شیشه ای شاید ازنظر ظاهری مدرن‌ترین باشند. با ایجاد فضای باز و گسترده، نرده‌های شیشه ای شاید بیشتر در ساختمان‌های تجاری مانند ساختمان‌های اداری و تئاتر دیده شوند.

البته صاحبان خانه که به دنبال متریالی خاص هستند نیز می‌توانند این نرده را برای راه پله چوبی خود انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند در یک فضای تمیز و مدرن بسیار زیبا به نظر برسند.

اشکال اصلی شیشه البته این است که به راحتی لکه دار می‌شود مخصوصاً اگر خانه ای با کودکان یا حیوانات خانگی دارید.

سبک‌ها و رنگ‌ها

نرده چوبی راه پله و آهنی در انواع مختلف متناسب با سلیقه هر صاحب خانه ای برای راه پله چوبی ارائه می‌شوند (با نرده‌های شیشه ای، سبک‌ها تا حدودی تغییرات کمی دارند).

این سبک‌ها می‌توانند از بسیار ساده تا بسیار پیچیده متغیر باشند – در حقیقت، در مورد نرده‌های آهنی، انواع مختلفی از شیوه‌های سفارشی‌سازی تقریباً بی‌پایان وجود دارد.

همچنین برای نرده راه پله و یا راه پله چوبی نیز نرده‌های طرح چوب جایگزین بسیار بهتری هستند که می‌توانید در این مقاله درباره آن‌ها بدانید.

برای نرده چوبی راه پله نیز تنوع زیادی وجود دارد. عملاً می‌توان از هر رنگ چوبی طبیعی برای نرده راه پله برخوردار بود. حتی ممکن است رنگ آن را با کف‌پوش یا مبلمان چوب خود مطابقت دهید یا چوب را به رنگ دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید.

بنابراین اگر نرده ها بدون شک از ویژگی‌های ایمنی مهمی هستند، به یاد داشته باشید که آن‌ها می‌توانند از ویژگی‌های مهم طراحی نیز باشند – به همان زیبایی که کارایی دارند.

اگر در انتخاب نرده‌های ایدئال خود به کمک نیاز دارید شرکت صنایع نرده مهدیس می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را درباره نرده ها در اختیار شما بگذارد. کافی است با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده