پله چوبی دوبلکس

صفرتا صد راه پله چوبی به همراه 9 نمونه عکس از چشمگیرترین مدل ها

راه پله چوبی اجزایی از ساختمان می باشد که با هدف رساندن شما از طبقه ای به طبقه دیگر ساخته شده است. راه پله ها از تنوع گسترده ای برخوردار هستند و این تنوع، متریال، قیمت  و کیفیت های متفاوتی نیز دارد.

در این میان پله چوبی دوبلکس با القای حس زیبایی و حس بودن در طبیعت، نظر بسیار از افراد را به خود جلب میکند. در صورتی که در مرحله طراحی و ساخت خانه خود هستید و یا می‌خواهید فضای راه پله خود را به یک فضای مجلل و زیبا تبدیل نمایید یکی از بهترین گزینه ها برای شما نرده چوبی دوبلکس است.

همچنین در صورتی که فضای راه پله شما محدود است و میخواهید از فضای موجود بیشترین بهره را ببرید، پله دوبلکس میتواند یکی از انتخاب های مناسب شما باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله صفرتا صد راه پله چوبی را باهم مرور کنیم.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

 

تیتر های اصلی:

  • راه پله چوبی چیست؟
  • چگونه بهترین راه پله چوبی را انتخاب کنیم؟
  • انواع راه پله های چوبی کدم‌اند؟
  • نرده چوبی چه تأثیری در زیبایی راه پله چوبی دارد و چگونه باید آن را انتخاب کنیم؟
  • جمع بندی

راه پله چوبی چیست؟

تصور کنید به یک میهمانی دعوت شده اید و برای صرف شام برای اولین بار به منزل یکی از بستگان خود می‌روید. اولین چیزی که در منزل او توجه شمارا جلب می‌کند چیست؟ طبیعتاً راه پله های آن! بنابراین پله یکی از اجزای مهم خانه محسوب می‌شود.

این اجزا بیشتر در سازه هایی که تماماً چوب هستند و تم خانه چوبی است مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این دلیل که این پله ها علاوه بر زیبایی مناسب،  از کارایی و استحکام قابل توجهی نیز برخوردارند.

این نوع اجزا که از چوب ساخته شده اند تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی و همچنین ایمنی خانه های دوبلکس یا خانه های ویلایی می‌گذارند. بنابراین انتخاب مناسب این اجزا می‌تواند قدم مهمی برای داشتن یک دکوراسیون چوبی زیبا باشد. در ادامه شمارا در انتخاب یک راه پله چوبی مناسب همراهی خواهیم کرد.

 

چگونه بهترین راه پله چوبی را انتخاب کنیم؟

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با دیدن یک میز یا یک شیء چوبی به وجد نیاید و شگفت‌زده نشود. این احساس به دلیل القای حس ناب بودن در طبیعت بکر و دست نخورده است. حسی که امروزه به دلیل افزایش شهرنشینی و زندگی ماشینی رنگ باخته است.

به همین دلیل و همچنین به دلیل اهمیت این اجزا از لحاظ زیبایی و ایمنی، باید پله ای که انتخاب می‌کنید در نهایت دقت و کیفیت ساخته شده باشند.

همچنین شما باید به عنوان خریدار گزینه‌های مهم در انتخاب پله چوبی مناسب را بشناسید و آن را در خرید خود حتماً به کار ببرید. این گزینه‌ها می‌توانند در یک مقایسه هوشمندانه برای انتخاب گزینه مناسب برای دکوراسیون چوبی شما بهتان کمک شایانی بکنند.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

انواع راه پله های چوبی کدم‌اند؟

پله چوبی دوبلکس در طرح ها و مدل های متنوعی قابل پیاده سازی هستند. در ادامه به معرفی انواع آنها خواهیم پرداخت.

نرده طرح چوب

پله استپ استریت (Step street):

این پله ها یکی از ساده ترین نوع پله ها هستند که فقط جهت بالا یا پایین رفتن از آنها استفاده می‌شود. این پله ها فضای کمی اشغال می‌کنند و از لحاظ ظاهری همانند نردبان هستند.

پله چوبی 90 درجه

پله های استریت همراه پاگرد:

این نوع پله ها نیز مانند پله های استریت شبیه یک نردبان بالا رفته اند. تنها تفاوت آنها این است که یک پاگرد در مسیر آن وجود دارد.

 

پله 90 درجه:

در پله های 90 درجه در میان راه پله یک شکست 90 درجه وجود دارد که مسیر پله را تغیر می‌دهد. این نوع پله ها نسبت به پله های استریت کاربرد و کارایی بیشتری دارند. همچنین فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند و به نوعی بهینه تر می‌باشند.

دسته نرده PVC

همچنین این نوع پله ها نیز از امنیت بالاتری نسبت به پله های استریت برخوردارند. به دلیل اینکه اگر کسی از بالای پله سقوط کند احتمالاً در میانه راه متوقف شده و از ارتفاع زیادی سقوط نمی‌کند.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

پله رفت و برگشت

این نوع پله که به آن پله 180 درجه نیز گفته می‌شود، در میانه راه یک پاگرد دارد و سپس در جهت برعکس به صورت 180 درجه بالا می‌رود. این نوع راه پله از پاگردی بزرگ تر و مستطیل شکل نسبت به پله 90 درجه برخوردار است.

نرده طرح چوب

به دلیل اینکه این نوع پله فضای کمتری را نسبت به مدل های دیگر اشغال می‌کند از محبوبیت بالایی برخوردار است و در مکان هایی که محدودیت فضا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

راه پله U

این نوع راه پله از نظر ظاهری شباهت زیادی به پله های 180 درجه دارد و تفاوت فاحش آن محلی است که پاگرد در آن قرار می‌گیرد. همچنین فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند.

 

راه پله های L

این نوع پله های ظاهری شبیه پله های 90 درجه دارند و تنها تفاوتشان محلی است که پاگرد قرار گرفته است. در این نوع راه پله پاگرد در فضایی پایین‌تر نسبت به پله های 90 درجه هست بنابراین فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

 

راه پله های ویدر

این نوع راه پله ها که از ظاهری جالب و متفاوت برخوردارند، شباهت زیادی به راه پله های L دارند. تنها تفاوتشان این است که از پاگرد برخوردار نیستند. در عوض پله ها پیوستگی دارند و محل شکستی مثلثی شکل دارند.

این نوع راه پله ها هنگام مواجه شدن با محدودیت ارتفاع  و مواجه شدن با سقفی کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تکنیک جلوگیری از برخورد سر با سقف می‌کند.

نرده پلیمری

نرده چوبی چه تأثیری در زیبایی راه پله چوبی دارد و چگونه باید آن را انتخاب کنیم؟

یکی از اجزایی که زیبایی قابل توجهی به پله شما می بخشد نرده چوبی می‌باشد. شما با به کار بردن نرده چوبی در راه پله خود، می‌توانید فضای راه پله خود را بسیار لوکس تر و شکیل تر نمایید.

همچنین انتخاب یک نرده با کیفیت مناسب که بتواند به تمام نیاز های ایمنی و زیبایی شما لباس عمل بپوشاند بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه از نرده های خود اطمینان حاصل کنید می‌توانید این نوع نرده را از شرکت نرده مهدیس که بزرگ‌ترین و بهترین تولید کننده نرده چوبی در ایران تهیه کنید.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله به صفرتا صد راه پله چوبی پرداختیم. ابتدا به معرفی و اهمیت آن که زیبایی و امنیت از موارد آن بود پرداختیم و سپس شمارا با انتخاب هوشمندانه آن آشنا نمودیم. سپس انواع پله ها را معرفی کردیم و اهمیت انتخاب نرده چوبی مناسب برای راه پله را شرح دادیم. شرکت مهدیس امیدوار است با مطالعه این مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود دست یافته باشید.

پله دوبلکس 2
پله دوبلکس 2

 

راه پله چوبی 3
راه پله چوبی 3

 

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده