نرده طرح چوب

نقش نرده های طرح چوب در حفاظت از محیط زیست

از دیر باز زیباترین نرده های از جنس  چوب ساخته می شد . برای تولید آن نیاز است که درختان زیادی  قطع شود. طبق آخرین آمار گیری توسط کارشناسان، سالانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار درخت برای محصولات چوبی در کشور مصرف می شود. که برای تولید آن باید ۱۷ اصله درخت را قطع کرد.در ادمه به معرفی نرده های طرح چوب می پردازیم . 

تاثیرات حفاظت از محیط زیست

درختان بزرگ‌ترین  سرمایه موجود بر روی زمین هستند؛ و به عنوان یک نوع بافر زیست‌محیطی برای اکوسیستم عمل می‌کنند. آن‌ها به بهبود شرایط اقلیمی مانند گرما، سرما، باد و ایجاد یک محیطی که انسان‌ها، پستانداران، حشرات، پرندگان و غیره بتوانند در آن راحت زندگی کنند، کمک می‌کنند. درختان مکمل حیوانات در محیط زیست جهان می‌باشند. حیوانات،انسان‌ها اکسیژن را از هوا گرفته.و دی‌اکسید کربن را منتشر می‌کنند.

گیاهان از این دی‌اکسید کربن در فرایند رشد خود استفاده می‌کنند، کربن را در به بافت های چوبی خود ذخیره کرده و سپس اکسیژن را به عنوان یک محصول اضافی به جو بازمی‌گردانند.به این فرایند فتوسنتز می‌گویند. برای زندگی گیاهان بسیار ضروری است. کربن گرفته‌شده از جو توسط فتوسنتز در نهایت از طریق محیط در فرایندی به نام چرخه‌ی کربن بازیافت می‌شود. درختان نقش بسیار مهمی در چرخه‌ی کربن دارند. برگ‌های درختان به عنوان یک فیلتر جهت حذف آلاینده‌های اتمسفری از هوا عمل می‌کنند. این موضوع به ویژه در مناطق شهری مفید است. تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌ها یکی از موثرترین ارزش جنگل ها در زندگی انسان است. درمجموع ۶۰ درصد از اکسیژن مصرفی جهان توسط پوشش گیاهی تولید می‌شود.

 

 

جمع‌بندی

شرکت نرده مهدیس با شعار حفظ محیط زیست، پا به عرصه تولید در صنعت نرده گذاشت. بنیانگذار صنعت نرده پلیمری ( طرح چوب ) در ایران و خاورمیانه که این خود تحولی عظیم در صنعت نرده است . امروز شرکت مهدیس با بهره‌برداری از مواد فناوری نوین توانسته،نرده از مواد ABS  تولید کنیم. که با ویژگی دوستدار طبیعت و برای ساخت این نوع نرده احتیاج به دست برد زدن به محیط زیست نیست و ما با تولید این محصول جایگاه ویژه در صنعت کسب کردیم .

از آن جایی که شرکت نرده مهدیس همواره سعی بر این داشته که سطح کیفی محصولات خود را ارتقاء دهد  با تلاش بی‌وقفه در جهت پیشرفت و حرکت رو به‌ جلو در جهت حفظ محیط زیست و منابع کشور عزیزمان ایران سهم بسزایی داشته .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده