چه پارامتر هایی در انتخاب چوب ساخت نرده چوبی دخیل هستند ؟

اولین و با اهمیت ترین فاکتور موثر در انتخاب چوب مناسب جهت ساخت نرده چوبی ، خشک بودن چوب می باشد. در صورت خشک نبودن. چوب مد نظر به مرور زمان چوب کج و معوج  و دچار ترک و پوسیدگی می شود. یک از فاکتور های مهم خرید نرده نوع چوب میباشد. در ادامه با پارامترهایی مهم در خرید نرده چوبی آشنا می شویم . 

پارامترهایی مهم در انتخاب چوب و ساخت نرده : 

بهترین چوب برای ساخت نرده

انتخاب چوب مناسب برای ساخت نرده، اهمیت زیادی دارد. چوب باید از استحکام و دوام کافی برخوردار باشد تا بتواند وزن افراد را تحمل کند. همچنین، باید در برابر پوسیدگی و آسیب دیدگی مقاوم باشد. اگر قصد خرید نرده خراطی را دارید همین حالا به سایت ما سر بزنید.

برخی از بهترین چوب ها برای ساخت نرده عبارتند از:

  • بلوط: بلوط یکی از سخت ترین و بادوام ترین چوب ها است. این چوب در برابر پوسیدگی و آسیب دیدگی نیز مقاوم است.
  • راش: راش یک چوب سخت و بادوام است که به راحتی قابل پردازش است. این چوب در برابر پوسیدگی نیز مقاوم است.
  • افرا: افرا یک چوب نرم و سبک است که به راحتی قابل پردازش است. این چوب در برابر پوسیدگی نیز مقاوم است.
  • گیلاس: گیلاس یک چوب زیبا و بادوام است که به راحتی قابل پردازش است. این چوب در برابر پوسیدگی نیز مقاوم است.
  • ساج: ساج یک چوب سخت و بادوام است که در برابر پوسیدگی و آسیب دیدگی نیز مقاوم است.

کیفیت  و رنگ چوب :

هرچه کیفیت چوب انتخابی بهتر و مرغوب تر باشد. احتمال پوسیدگی کمتر می شود. نرده چوبی دوام بالاتری خواهد داشت و دچار پوسیدگی نمیشود .بهتر است رنگ نرده چوبی را متناسب با پله چوبی کمی تیره تر و یا روشن تر انتخاب کنید. بدین ترتیب زیبایی نرده دو چندان جلوه می دهد.

کاربرد نرده چوبی : 

محل نصب نرده ها با جنس چوب بسیار مهم می باشد. چرا که نرده ای که برای راه پله و در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. با نرده چوبی مناسب برای فضای باز مانند تراس ، بالکن مناسب نمیباشد. بهتر است از نرده های طرح چوب شرکت نرده مهدیس استفاده کنیم .

نرده چوبی در چه طرح هایی ساخته میشود ؟

تنوع در طرح جهت ساخت نرده چوبی بالا می باشد . نرده گرد و ساده ، نرده تخت ، نرده CNC ، نرده طرح چوب ،بعضی از انواع می باشند. در ادامه به اختصار در مورد طرح های مذکور توضیحاتی را بیان خواهیم نمود.

معرفی نرده گرد و ساده و آشنایی با آن : 

همانطور که از نام طرح نیز پیداست . سادگی مهمترین ویژگی آن می باشد. شکل ظاهری این طرح از نرده به صورت استوانه ای میباشد . قیمت و نصب آسان از مهمترین ویژگی های این نوع نرده میباشد. ضمنا این نوع نرده را عمولا از جنس چوب راش و یا روس می سازند.

آشنایی با نرده طرح چوب : 

در مناطقی با آب و هوایی مرطوب به جایی نرده چوبی بهتر است از نرده طرح چوب استفاده نمایید. علت این مسئله نیز آسیب زدن رطوبت هوا به چوب میباشد. ویژگی نرده طرح چوب میتوان به ضد آب بودن و مقاومت بالایی که در برابر سرما و گرما و رطوبت هوا دارند . میتوان اشاره کرد . برای ساخت  نرده طرح چوب نیاز به قطع درختان انبوه نمی باشد. نرده طرح چوب با فرآیند مناسب از مواد اولیه ABS  تولید انجام میشود . مناسب میباشد که برای فضایی باز مانند تراس و بالکن قابل اجرا میباشد .

سخن آخر : 

شرکت صنایع نرده مهدیس اولین تولید کننده نرده طرح چوب در خاورمیانه میباشد . در این مقاله سعی کردیم با نرده چوبی و نرده طرح چوب بپردازیم . بنابراین این تهیه این نوع نرده بهتر است . با کارشناسان فروش این شرکت با شماره تماس 09123241074 مشورت کنید. با توجه به محیطی که می خواهید . نرده ها  در آن نصب شدند مشاوره بگیرید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده