محاسبه نصب نرده چوبی

محاسبه متراژ نرده راه‌ پله چگونه است

اگر شما نیز قصد دارید برای منزل یا محل کارتان از نرده چوبی استفاده نمایید، احتمالاً به مسئله مهمی برخورده‌اید؛ و آن لزوم محاسبه متراژ نرده موردنیاز است. در این مقاله شمارا با روش محاسبه متراژ نرده راه پله موردنیاز خود آشنا خواهیم کرد.

نصب نرده چوبی
نصب نرده چوبی

چه وسیله‌ای برای محاسبه متراژ نرده موردنیاز است؟

برای محاسبه متراژ نرده راه پله می‌توانید از ابزار متر استفاده کنید. استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری دیگر نیز می‌تواند مفید باشد اما متر بهترین و کاربردی‌ترین آن‌هاست و به‌غیراز آن وسیله دیگری موردنیاز نیست.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

محاسبه چگونه انجام می‌شود؟

اگر می‌خواهید نصب نرده چوبی را روی پله چوبی انجام دهید محاسبه به این شکل می‌باشد:

اگر می‌خواهید روی هر پله یک نرده نصب نمایید باید تعداد پایه‌ها و تعداد پله‌ها برابر باشد. درصورتی‌که پله شما دارای پاگرد باشد باید حتماً آن را نیز مدنظر داشته باشید. در چنین شرایطی تعداد نعلبکی‌ها هم برابر با تعداد پله‌ها می‌باشد.

محاسبه متراژ نرده راه پله
محاسبه متراژ نرده راه پله

شاه پله یا ایستگاه به چه صورت است؟

حتماً برای آغاز کار به یک شاه پله یا ایستگاه نیاز دارید. به‌علاوه اگر پله‌های شما دارای پاگرد هستند نیاز به شکست دسته نرده خواهید داشت. اگر در این بخش نیز نیاز به نرده بود باید استفاده شود. این مورد به نوع و کاربرد پله بسته است.

ایستگاه یا شاه پله بعدی که می‌خواهید به کار ببرید باید در پایان راه‌پله از آن استفاده نمایید. به‌صورت کلی اگر می‌خواهید از راه‌پله‌ای صاف برای نرده چوبی خود استفاده نمایید باید دو ایستگاه را در آن به کار ببرید.

اما اگر می‌خواهید راه‌پله‌های دارای انحنا و پاگرد را استفاده کنید تعداد شاه پله یا ایستگاه نرده چوبی شما متفاوت خواهد بود.

اندازه نرده

اگر پرتگاه وجود داشت چکار کنیم؟

اگر بعد از راه‌پله پرتگاه وجود داشت یعنی مکانی که دسته نرده‌ها به دیوار حتم شوند، نیازی به استفاده از ایستگاه نیست.

طول دسته نرده موردنیاز چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه طول دسته نرده موردنیاز ابتدا باید اندازه کار را با متر اندازه‌گیری کرد. سپس بعدازآن برای محاسبه متراژ نرده راه پله نیاز است که 15 درصد به‌اندازه متر اضافه شود و برای دسته نرده در نظر گرفته شود. علت این اضافه شدن این است که در هنگام اجرای دسته نرده ممکن است پرتی به وجود آید.

ساخت نرده چوبی
ساخت نرده چوبی

جمع‌بندی

در این مقاله به روش محاسبه متراژ نرده موردنظر شما پرداختیم. برای مشاوره بیشتر در مورد نصب نرده چوبی و همچنین قیمت نرده چوبی می‌توانید با شماره زیر تماس حاصل کنید:

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده