نرده چوبی تراس

نرده چوبی بالکن از صفر تا صد

بالکن یکی از اجزای خانه است که زیبایی آن تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی منزل دارد. به همین جهت نرده یا حفاظ مناسبی که جهت جان پناه یا برای زیبایی به کار رود حائز اهمیت فراوانی است. ما در این مقاله نرده چوبی بالکن را معرفی می‌کنیم و مدل های زیبای آن را جهت ایده دادن به انتخاب شما نشان خواهیم داد.

نرده چوبی بالکن
نرده چوبی بالکن

نرده چوبی بالکن چیست؟

به نوعی از نرده که از جنس چوب ساخته شده است و معمولاً در تراس و بالکن مورد استفاده قرار می‌گیرد نرده چوبی بالکن میگویند.

این نوع نرده معمولاً در فضا هایی که دارای ارتفاع کم یا زیادی هستند نصب می‌شود.

معمولاً این نوع نرده هم خاصیت جلوگیری از پرتاب شدن از ارتفاع را دارند و هم زیبایی چشمگیر. برای همین انتخاب نرده مناسب امری مهم تلقی می‌شود.

 

نرده چوبی بالکن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مقاوم در برابر رطوبت

معمولاً یکی از مهمترین خصوصیاتی که باید دارا باشد خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن است. این امر به دلیل این است که این نرده دائما در برابر باد و باران قرار دارد. در صورت نداشتن مقاومت دچار پوسیدگی می‌شود.

مقاوم در برابر تنش های حرارتی

به دلیل اینکه ممکن است نرده چوبی بالکن در تابستان زیر آفتاب قرار گرفته باشد یا در زمستان تکه هایی از برف روی آن نشسته باشد انتخاب نرده چوبی تراس که مقاومت خوبی در برابر این تنش ها داشته باشد امری مهم تلقی می‌شود.

زیبایی

در نمای ساختمان، اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند نرده های آن ساختمان است. به همین دلیلی استفاده از نرده ای زیبا می‌تواند کمک شایانی به زیبایی منزل شما نماید.

استحکام

به دلیل حساس بودن موقعیت تراس و بالکن باید از استحکام نرده چوبی بالکن خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار سعی کنید نرده هایی را خریداری کنید که جنس خوبی داشته باشند و از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

همچنین در هنگام نصب آن باید از قرار گیری محکم پایه ها روی تراس اطمینان حاصل کنید. همچنین فاصله مناسب پایه ها با یکدیگر نیز نکته مهم دیگری است که باید حتماً رعایت کنید.

به این دلیل که فاصله های زیاد باعث عبور کودکان می‌شود و این می‌تواند جبران ناپذیر و بسیار خطرناک باشد.

قیمت نرده چوبی بالکن

عوامل متعددی در قیمت این نرده که آن را به طور کامل در کامل ترین راهنمای خرید نرده چوبی و نرده طرح چوب  معرفی کردیم مؤثر هستند. به عنوان مثال نوع منبت کاری روی چوب یکی از آن عوامل است.

عامل دیگری که روی قیمت آن مؤثر است تعداد نرده های به کار رفته می‌باشد. هرچه تعداد نرده ها بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش میابد.

همچنین یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی قیمت نرده چوبی تراس مدل آن است. مدل های مختلف این نرده در بازار موجود است اما هرکدام ویژگی های خاص منحصر به فرد خود را دارند.

 

نرده زیبا برای تراس
نرده زیبا برای تراس

در هنگام خرید نرده چوبی بالکن چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

در ادامه نکات مهمی که در این موارد باید رعایت کنید و از سردرگم شدن شما هنگام خرید نرده مناسب جلوگیری می‌کنند را ذکر کرده ایم.

بودجه خود را تعیین کنید

اولین قدم برای انتخاب نرده تعیین بودجه قابل توجه و منطقی است. برای شروع، امور مالی خود را مرور کنید و تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. هزینه ها می‌توانند هنگام انتخاب بسیار متفاوت باشند، بنابراین قبل از شروع فرآیند اطمینان حاصل کنید که قیمت خود را در نظر داشته باشید.

هنگام تعیین بودجه، به یاد داشته باشید که دوام و نگهداری را درنظر بگیرید. به هر حال بعضی اوقات وقتی که صحبت از مواد نرده می‌شود، آنقدر را که برای آن پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید.

برخی از نرده ها ممکن است کمی گران تر باشند، اما برای سال های آینده سرمایه گذاری در کیفیت و ایمنی خواهند بود. اگر می‌خواهید کمی پس انداز کنید، به بررسی موارد ویژه فصلی و معاملات ترخیص کالا در فروشندگان مواد بپردازید.

 

درباره مواد ساخته شده تحقیق کنید

اگر مطمئن نیستید که چگونه نرده را انتخاب کنید، به خصوص در هنگام انتخاب متریال آن گیج خواهید شد! این به این دلیل است که صاحبان خانه انتخاب گسترده ای از نرده های قابل نصب دارند.

بنابراین انتخاب متریال مناسب قدم مهمی در انجام این کار است.

نرده مدرن بالکن
نرده مدرن بالکن

ارتفاع تراس خود را ارزیابی کنید

برای صاحبان خانه و صاحبان مشاغل آسان است که ابعاد تراس را فراموش کنند، خصوصاً اگر برای اولین بار نرده های آن را نصب می‌کنند.

با این حال، اطمینان از انطباق نرده های تراس خود یک مرحله اساسی است. ابتدا ارتفاع بالکن خود را ارزیابی کنید – با این کار مشخص می‌شود که به گاردریل یا هندریل (دسته نرده) احتیاج دارید یا خیر.

اگر سطح بالکن شما بیش از 30 اینچ از سطح زمین یا کف زیرین فاصله دارد، شما باید طبق قانون بین المللی 2018 (IRC) از دسته نرده استفاده کنید. اگر سطح تراس شما از سطح زمین کمتر از 30 اینچ است، اطمینان حاصل کنید که الزامات را بار دیگر بررسی کنید تا مطمئن شوید که بالکن شما تا حد ممکن ایمن است.

رنگ و سبک خود را انتخاب کنید

ده ها گزینه رنگ و سبک در هنگام نصب نرده چوبی تراس وجود دارد. قبل از اینکه در مورد رنگ و سبک خود تصمیم بگیرید، نحوه استفاده از بالکن خود را در نظر بگیرید. آیا به دنبال چیزی فوق‌العاده مرسوم، مد روز هستید؟ آیا حفظ حریم خصوصی همسایگان در اولویت است؟ آیا نرده در خانه ای برای تعطیلات که می‌خواهید غروب خورشید را تماشا کنید نصب می‌شود؟ آیا نرده نیاز به هدفی خاص دارد – مانند اجازه دادن به مراجعه کنندگان مسن به بالارفتن ایمن از پله ها؟

بعد از اینکه نحوه استفاده از نرده های خود را ارزیابی کردید، گزینه های رنگ، سبک و بافت خود را کشف کنید تا نرده ای را پیدا کنید که کامل مطابق با سلیقه شخصی شما باشد.

همچنین شما باید بین سبک های فانتزی، تزئینی و طرح های ساده و کلاسیک یکی را انتخاب کنید. وقت خود را بگذارید و با دقت انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که از نرده خود برای دهه های آینده راضی هستید.

نرده لاکچری تراس
نرده لاکچری تراس

جمع بندی

در این مقاله به معرفی 0 تا 100 نرده چوبی بالکن و تراس پرداختیم. در ابتدا ماهیت و ویژگی های آن را شرح دادیم و سپس قیمت و ویژگی هایی که هنگام خرید باید در نظر بگیرید را معرفی کردیم. برای خرید نرده تراس خوب پیشنهاد می‌شود ابتدا تحقیقات کاملی انجام دهید سپس به خرید آن اقدام نمایید.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده