نرده پلیمری طرح چوب

نرده پلیمری طرح چوب چیست و چه مزایایی نسبت به نرده چوبی دارد؟

آیا شما هم از علاقمندان نرده‌های چوبی هستید اما دردسرهای خرید، نصب و نگهداری از نرده چوبی شما را برای استفاده از آن دچار تردید می‌کند؟ اگر چنین است مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. ما در اینجا بهترین جایگزین نرده چوبی، یعنی نرده پلیمری طرح چوب را به‌طور کامل به شما معرفی می‌نماییم. همچنین به مقایسه‌ی نرده‌های چوبی با این نرده‌های نسل جدید می‌پردازیم و شما را با مزایای نرده پلیمری طرح چوب آشنا می‌کنیم.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

چرا نرده‌ی چوبی این همه طرفدار دارد؟

احتمالا شما برای راه‌پله‌های ورودی، بالکن، تراس، باغچه و یا پلکان داخلی ساختمان خود به نرده‌های زیبا نیاز خواهید داشت. اگرچه دست شما برای انتخاب از بین انواع نرده‌های ساخته‌شده از سنگ، استیل، آهن و غیره باز است؛ اما در میان این همه، اغلب افراد نرده چوبی را انتخاب اول خود می‌دانند. 

عمده‌ترین دلیل این مطلب را می‌توان در زیبایی، چشم‌نوازی و حس خوب لمس نرده‌های چوبی دانست. درواقع یک نرده چوبیِ به‌دقت انتخاب‌شده، می‌تواند ساختمان شما را صدچندان شکیل‌تر به نمایش درآورد.

تردید در انتخاب نرده چوبی

علی‌رغم تمام این ویژگی‌ها، نرده چوبی معایبی دارد که گاهی افراد را برای انتخاب آن دچار تردید می‌کند. عدم امکان نصب نرده چوبی در فضاهای باز، مهم‌ترین محدودیتی است که برای استفاده از آن‌ها با آن مواجه می‌شویم. علت آن هم مقاومت پایین چوب‌های طبیعی در برابر رطوبت و احتمال پوسیدگی آن‌ها است. 

از طرفی وجود گره‌هایی در بافت برخی از انواع چوب مانع این می‌شود که بتوان آن‌ها را برای ساخت نرده چوبی،  ماشین‌کاری و طرح‌های منبت را روی آن‌ها اجرا نمود. همچنین وجود حفره‌های طبیعی در چوب باعث می‌شود تا حشراتی ازجمله موریانه‌ها به‌راحتی بتوانند به آن نفوذ کنند. در نتیجه پس از مدتی باعث خوردگی و حتی شکستن نرده چوبی می‌شوند.

قیمت بالا، وزن زیاد و نیاز به استادکار ماهر برای نصب نرده چوبی را نیز باید مد نظر قرار داد. یک نکته‌ی مهم دیگر اینکه نرده‌های چوبی را نمی‌توان از قبل رنگ زد و سپس نصب نمود. ابتدا باید نرده در محل، نصب و همان‌جا رنگ زده شود. این موضوع خود باعث طولانی شدن پروسه‌ی نصب می‌گردد. زیرا چند روز طول می‌کشد تا رنگ چوب خشک شود. همچنین بوی رنگ در محیط می‌پیچد و ممکن است طی این فرآیند محیط مورد نظر کثیف و به‌هم ریخته شود.

معرفی نوعی نرده‌ی چوبی که هیچ‌یک از معایب سابق را ندارد

در سال‌های اخیر مهندسان ایرانی فعال در حوزه‌ی تولید انواع نرده، به بررسی معایب نرده چوبی پرداختند. این مهندسان در نهایت موفق شدند تا برای اولین بار در جهان، جایگزینی مناسب بیابند که محدودیت‌های نرده‌های چوبی را نداشته باشد.

با انتخاب نرده پلیمری طرح چوب، در واقع شما یک نرده چوبی دارید که در ظاهر هیچ تفاوتی با نرده‌های چوبی سابق ندارد. با این تفاوت که معایب آن را نیز ندارد. به عبارت بهتر، نرده پلیمری طرح چوب حتی در ظاهر نیز بسیار تمیزتر و باکیفیت‌تر از یک نرده چوبی معمولی است. به نظر شما دلیل آن چه می‌تواند باشد؟

نرده طرح چوب

مواد اولیه‌ی به‌خصوص در تولید نرده پلیمری طرح چوب یا ABS

نام دیگر نرده پلیمری طرح چوب، نرده ABS و برگرفته از عمده‌ترین عناصر تشکیل دهنده‌ی مواد اولیه‌ی آن یعنی Acrylonitrile، Botadiene و Styrene است. اکرونیترال، بوتادین و استارین مواد آلی تشکیل‌شده از معیانات نفتی هستند. برای تولید نرده ABS با درنظرگرفتن طرح مورد نظر و شرایط محلی که نرده در آن نصب خواهد شد، ترکیبی از این عناصر به کار گرفته می‌شود.

در واقع ABS نوعی پلاستیک یا پلیمر نفتی است که کاربردهای فراوانی دارد. این ماده در دمای ۲۰۰ درجه ذوب می‌شود و در ۲۲۰ درجه می‌سوزد. بنابراین از مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت و تغییرات دمایی برخوردار است. به‌دلیل نوع موادی که در ترکیب ساخت نرده پلیمری طرح چوب قرار می‌گیرد، می‌توان با خیال راحت از آن حتی در محیط‌های باز استفاده نمود.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

تولید سریع، آسان، متنوع

استفاده از مواد اولیه‌ی به‌خصوص در تولید نرده پلیمری طرح چوب، باعث انعطاف‌پذیری و فرم‌پذیری بالای نرده‌ها می‌شود. این امر موجب می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند به‌راحتی نرده‌ها را در هر شکل و طرح دلخواهی منبت‌کاری نمایند و با محدودیت‌های برش و طراحی چوب مواجه نشوند.

برای ساخت نرده طرح چوب مواد اولیه‌ای که نام برده شد، به‌صورت گرانول‌شده در ابتدای فرآیند تزریق تولید می‌شود. سپس این مواد ذوب و به‌وسیله‌ی دستگاه پرس، به شکل نرده درآورده می‌شوند. در این روش ضمن عدم نیاز به قطع درختان، ساخت نرده بسیار سریع‌تر از برش دادن، خراطی و منبت‌کاری چوب انجام می‌شود. درنتیجه آماده‌سازی نرده‌ها در کم‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

همچنین نرده پلیمری طرح چوب را می‌توان در هر رنگ دلخواهی تولید نمود و مثل نرده چوبی محدود به چند رنگ چوب موجود نیست. به‌علاوه در تولید نرده ABS لایه‌ای از PVC را می‌توان روی آن ایجاد نمود که خود، در قالب بیش از ۳۰ طرح و رنگ مختلف در بازار موجود است.

 

شرایط نصب راحت

نرده پلیمری به‌دلیل ساختار خاص خود، نسبت به چوب سبک‌تر است و به‌همین دلیل حمل‌ونقل آن آسان‌تر می‌شود. ضمنا برای نصب نرده پلیمری طرح چوب شما به مهارت ویژه‌ای نیاز نخواهید داشت و با پیروی از دستورالعملی ساده می‌توانید آن را نصب نمایید.

نکته‌ی بسیار مهم در مورد نرده پلیمری طرح چوب در مقایسه با نرده چوبی، امکان رنگ‌آمیزی پیش از نصب است. تولیدکننده‌ی نرده طرح چوب در کارخانه و پیش از ارسال به محل نصب، خود آن را رنگ می‌زند. در این صورت دیگر خریدار هزینه‌ی مربوط به رنگ‌آمیزی و دردسرهای رنگ کردن در محل را متحمل نمی‌شود. 

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

نرده پلیمری طرح چوب، نرده‌ای برای یک عمر

حسن بزرگ نرده پلیمری طرح چوب در مقاومت آن در برابر رطوبت و ضد آب بودن آن است. با انتخاب این نوع نرده شما از بابت خطر پوسیدگی نرده‌های خارجی‌تان در مجاورت برف و باران، آسوده‌خاطر خواهید بود.

نرده طرح چوب ABS از طول عمر بسیار زیادی برخوردار است. این نرده‌ها در مقابل ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و به‌راحتی چوب در برابر ضربه نمی‌شکنند. همچنین از آن‌جاکه مواد اولیه‌ی ساخت نرده پلیمری طرح چوب، نوعی پلاستیک قابل بازیافت است، خیالتان از بابت آسیب به محیط زیست نیز آسوده خواهد بود.

نرده پلیمری

مزایای نرده پلیمری طرح چوب نسبت به نرده چوبی

با توجه به مطالب گفته شده برای پله چوبی در مجموع می‌توان مزایای زیر را برای نرده طرح چوب در مقایسه با نرده‌ی چوبی ذکر نمود:

  • امکان تولید در اشکال و فرم‌های متنوع‌تر
  • قابلیت اجرا در رنگ‌های گوناگون
  • آماده‌سازی و اجرا در زمان سریع‌تر
  • مقاومت بیشتر در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی و حرارت زیاد
  • مقاومت کامل در برابر رطوبت و پوسیدگی
  • امکان حمل‌ونقل آسان به دلیل وزن کمتر
  • امکان نصب بسیار آسان و خانگی
  • عدم نیاز به رنگ پس از نصب (صرفه‌جویی در زمان و هزینه)
  • طول عمر بسیار زیاد
  • عدم نیاز به قطع درختان و آسیب به محیط زیست
  • قابلیت بازیافت
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر
  • ۵ سال ضمانت

سخن نهایی

باتوجه به اطلاعاتی که درباره‌ی نرده پلیمری طرح چوب در این مقاله به شما ارائه شد، اکنون از مزایای آن نسبت به نرده چوبی کاملا آگاه هستید. امیدواریم تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع نرده‌ی مورد نیاز شما با کمک این اطلاعات برایتان آسان‌تر شده باشد. 

حال می‌توانید با صرف هزینه‌ی کمتر و امکان حمل‌ونقل و نصب آسان‌تر، از زیبایی‌های خاص یک نرده چوبی بادوام برخوردار گردید. مشاوران و کارشناسان شرکت صنایع نرده مهدیس، مبدع و تنها تولیدکننده‌ی نرده پلیمری طرح چوب در جهان، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات گوناگون شما در زمینه‌ی انتخاب، سفارش و نصب نرده هستند.

مشاوره و ارسال عکس و قیمت مدل های نرده طرح چوب

۰۹۱۲۳۲۴۱۰۷۴

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده