کف پله و معرفی انواع چوب مناسب کف پله ؟

راه پله یکی از اجزای اصلی و پرتردد ترین مکان هر خانه  به شمار می آید . بنابراین اگر قرار است از چوب در ساخت کف پله استفاده شود باید در زمان انتخاب به جنس چوب توجه زیادی شود . ملاک انتخاب کف پله باید کیفیت باشد. نه قیمت آن و باید چوبی انتخاب شود که به مرور زمان دچار آفت و آسیب های غیر معمول نمیشود .در این مقاله شرکت مهدیس شما رو با انواع چوب مناسب کف پله آشنا میسازد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

انواع کف پله :

کف پله های چوبی را میتوان با استفاده از انواع چوب طبیعی مانند : چوب گردو ، هیکوری ، بلوط ، راش ،روس ،پلای  ورد، هستند. چوب های مانند گردو ،راش ، بلوط از آنجایی که گران ترین متریال مورد استفاده برای ساخت راه پله است . بیشترین مشتریان به دنبال جایگیر ین ارزن در آن فراورده های چوبی هستند. 

چوب گردو :

چوب گردو یک چوب فوق العاده متراکم سخت و قوی است . که به صورت طبیعی زیبا دارای رنگ میباشد . این چوب بسیار با دوام است و مدت طولانی در منزل شما باقی می ماند . رنگ تیره و طبیعی دارد . قابلیت رنگ پذیری دارد. اگر چه شما میتوانید همان حالت طبیعی استفاده کنید . گردو بهترین متریال برای ساخت کف پله چوبی است و بافت بسیار سخت دارد . و به هیچ عنوان دچار پوسیدگی  نخواهد شد . تحمل بالای دارد . و در برابر ضربه مقاوم هستند . 

 

چوب هیکوری ( گردویی آمریکایی ) :

درختان هیکوری قوی ترین چوب در میان انواع گونه های آمریکایی شمالی تولید می کنند . معمولا قدرت و مقاومت در برابر ضربه مهم است .فوق العاده سنگین و سخت و قوی و بافت های ریز یکنواخت و رگه ای مستقیم میباشد . و یکی از شناخته ترین و کمیاب ترین چوب های موجود در ایران است که برای ساخت کف پله چوبی از آن استفاده میشود. وزن بالاو بافت های متراکم گزینه مناسب برای استفاده در تولید مصنوعات چوبی است .چوب هیکوری را ساخت چوب جنگلی موجود در بازار میباشد. 

 

چوب بلوط :

بلوط از بافت های سفت و محکم  میباشد.  که به عنوان پله استفاده میشود. تقریبا با هر سبک طراحی مطابقت دارد . یک قطعه چوبی همه کاره است در بسیاری از موارد میتوانید از بین آنها نیز انتخاب کرد . مانند بلوط قرمز و یا بلوط سفید کاملا با دوام و به راحتی در دسرس میباشد . و در حالی که میتواند گران تر باشد . فقط به این دلیل که رشد درخت بلوط بسیار طول میکشد. کیفیت بالای دارد آن مقاومت بسیار بالایی دارد و قابلیت انعطاف مثال زدنی دارد . 

چوب روس :

چوب روس به طور کلی از کشور روسیه وارد ایران میشود . و این نوع چوب مقاومت بسار بالای دارند . و در بیشترین مصرف آنها برای مف پله میباشد. چوب کالج روسی را به دلیل چگالی پایین قدرت ساییدگی بالا مناسب برای استفاده در مکان هایی مانند راه پله نمی دانند .

چوب راش :

راش به صرفه ترین متریال برای ساخت کف پله چوبی اشاره دارد. بلکه به این منظور که چگالی پایین و قدرت ساییدگی بالا مناسب و برای استفاده در مکان هایی مانند راه پله  مناسب است و چوب راش نرم تر از بلوط و سایر چوب های سخت است . کف های چوبی کف های بادوام دارند. کف پوش های کاج پیدا خواهید کرد و قدمت دارند. 

 

چوب پلای ورد :

پلای ورد یک فرایند چوبی است . که با به هم چسباندن چند لایه تخته روی هم با استفاده از چسب مخصوص ضد آب و تخت فشار دستگاه پرس ساخته میشود . از این ورقه های مستحکم برای ساخت انواع محصولات چوبی استفاده میشود . از مقاومت بسیار بالای برخوردار است و عایق خوبی را در برابر حرارت محسوب میشود .  

سخن آخر:

برای دریافت مشاوره در انتخاب طرح‌ ها و استعلام قیمت دقیق نرده‌ ی طرح چوب دلخواه تان میتوانید با کارشناسان شرکت صنایع نرده‌ ی مهدیس که تنها تولید کننده‌ ی این نوع نرده در ایران و خارج از کشور است، ارتباط برقرار نمایید و از خدمات ویژه‌ ی این تولیدکننده شامل گارانتی ۲ ساله و امکان ارسال به نقاط مختلف کشور برخوردار گردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده