نرده چوبی دوبلکس

به خانه هایی گفته میشود دوبلکس که دو طبقه داشته باشند و توسط یک راه پله به هم وصل شده باشند. این نوع طراحی خانه شرایط مخصوص به خود را داشته و دارای ویژگی های خاصی نیز هست.

معمولا طراحی این نوع خانه شرایط خاصی دارد ویژگی های مخصوص به خود را دارد. مهم ترین عنصر در این خانه ها راه پله است که طراحی آن تاثیر زیادی در فضا دارد. 

علاوه بر محافظت از کسانی که از راه پله عبور میکنند نرده چوبی باید زیبایی بصری خاصی داشته باشد و به همین دلیل اجرای خوب آن مورد اهمیت است. نرده چوبی دوبلکس قدیمی ترین نوع از نرده های مخصوص برای پله ها میباشد که هم اصالت بسیار خوبی دارد و هم جلوه ی عالی برای منازل لوکس به ارمغان می آورد. در این مقاله انواع نرده چوبی شامل خم، خراطی دوبلکس و منبت را معرفی مکینیم.

نرده چوبی دوبلکس

نرده چوبی منبت :

این سبک از نرده با استفاده از پایه های منبت کاری شده که بر روی پلکان نصب می شود ایجاد می گردد . نرده ها منبت در طرح ها مختلف سم آهویی ، 8 ترگ ، بالونی و … بوسیله دستگاه CNC  چوب ساخته می شود . جنس چوب این نرده ها از جنس گردو که  دارای بافتی ریز و محکم باشد و در برخورد ابزار نمی شکنند . این نرده ها پس از نصب بتونه کاری و رنگ می شوند . هزینه تمام شده هر متر طول از نرده چوبی منبت متغیر است.

 

نرده چوبی خراطی :

با براده برداری از قطعه چوب استوانه ایی که بین فک ها دستگاه خراطی بسته شده بوسیله مغارها شکل هندسی خاص تولید می گردد . نرده چوبی خراطی قدیمی ترین شکل نرده ساختمان است و می توان گفت اولین نرده هایی که در ساختمان دوبلکس نصب می شدند این نوع است . با گسترش دستگاه cnc  جای خود را به نرده ها منبت و طرح چوب داده اند . قیمت هر متر طول از این نرده بین 300 تا 500 هزار تومان است که از چوب روشس تهیه می گردد .

نرده طرح چوب :

این نوع نرده جدیدترین سبک از نرده دوبلکس می باشد که توسط شرکت صنایع نرده مهدیس به بازار ارائه شده اند . مواد اولیه سازنده این نوع نرده از جنس abs  بوده و به روش تزریق با استفاده از ماشین آلات بزرگ صنعتی تولید می شود . این نرده ها به طور کامل در برابر رطوبت مقاوم بوده و به صورت رنگ شده و بسته بندی برای مشتریان ارسال می شود . مزیت های اشاره شده در کنار امکان نصب راحت نرده ها طرح چوب باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی از معرفی ، این محصولات جا خود را در بین مشتریان باز کنند و بتوانند سهم قابل توجهی از بازار را بدست آورند . قیمت این نوع نرده برای مشتریان بین 400 الی 600 هزار تومان در متر طول است .

خلاصه و جمع بندی :

راه پله در منازل دوبلکس به جهت ایجاد ارتباط بین طبقات ایجاد می گردد و از آن جایی که معمولا در این ساختمان ها آسانسور وجود ندارد تمام جابه جایی افراد از راه پله انجام می شود . نرده چوبی دوبلکس در منازل می بایست علاوه بر حفاظت افراد از سقوط ، زیبا بوده و به سادگی اجرا گردد . در این مقاله به بررسی انواع نرده چوبی دوبلکس موجود در بازار شامل نرده چوبی خراطی ، نرده چوبی منبت و نرده طرح چوب پرداختیم و مزیت خاص نرده‌های طرح چوب را بیان نمودیم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده