ویژگی‌های نرده چوبی و نرده فلزی

ویژگی‌های نرده چوبی و نرده فلزی

با  وجود بسیاری از گزینه‌های طراحی و مواد موجود در ساخت نرده، چگونه می‌توانید یک سیستم مناسب برای راه پله تجاری یا مسکونی خود را انتخاب کنید؟ خواه به دنبال یک نرده چوبی به سبک سنتی یا یک نرده فلزی زیبا و مدرن باشید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در این مقاله ما ویژگی‌های منحصر به فرد هر دو نوع نرده را برای کمک به شما در انتخاب راه پله مناسب مورد بحث قرار خواهیم داد.

نرده فلزی یا نرده چوبی – هردو انتخاب عالی است

حقیقت این است که هم نرده‌های چوبی و هم فلزی زیبایی و کارایی خاص خود را دارند؛ اما بنا بر سلیقه یا کاربردشان برای شما حائز اهمیت است که نوع مناسب را برای منزل خود انتخاب کنید. 

در طراحی دکوراسیون منزل گفته می‌شود که راه پله اولین المانی است که در هنگام ورود به یک خانه یا فضای تجاری توجه زیادی ایجاد می‌کند.یکی از جنبه‌های مهم راه پله، سیستم نرده است که به آن اسپیندل و نیول نیز می‌گویند.

نرده‌های فلزی و چوبی گزینه‌های پرطرفداری هستند و هرکدام ویژگی‌های متمایز، ایمنی و سبک خاصی را ارائه می‌دهند. نرده‌ فلزی همه کاره مانند نرده‌های کابلی یا نرده فرفورژه از راه پله‌های منحنی، مستقیم، L و شکل U برای هر طرحی مناسب اند.

دقیقاً همین مکانیسم در نرده‌ چوبی اتفاق می‌افتد. نرده‌های چوبی نیز همه کاره هستند. قطعات پله چوبی همیشه به‌عنوان گزینه کلاسیک عمل می‌کنند، جذابیت حضور در دل جنگل را به ارمغان می‌آورند.

همچنین برای برخورداری از مزایای نرده چوبی می‌توانید نرده‌های طرح چوب را انتخاب نمایید. این نرده‌ها که به آن‌ها نرده abs گفته می‌شود تمام خواص نرده های جنس چوب را دارا هستند اما معایب آن را ندارند. 

نرده‌های فلزی

ابتدا، بیایید نگاهی به نرده‌های فلزی و آنچه باعث جذابیت آن‌ها می‌شود، بیندازیم. امروزه فلز در طراحی داخلی بسیار محبوب است و متناسب با همه ساختار دکور، از ساختمان‌های اداری مینیمال گرفته تا خانه‌های لوکس است.

نرده‌ آهنی در دو ترکیب مختلف وجود دارند: توپر و توخالی. هر دو گزینه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند و شما باید انتخاب کنید که کدام یک برای شما مناسب هستند.

 

چندین مورد از محبوب ترین نرده های فلزی عبارت‌اند از:

  • نرده‌های تزئینی گرجی با میله‌های گردن بند در طرح‌های متناوب یا تکراری
  • مگا نرده‌های جامد و هاسکی، همراه با گزینه‌های مختلف نرده برای ظاهری مدرن
  • نرده‌های T-Rail با خطوط زیبا، پشتیبانی شده توسط میله‌های فلزی ساده و نرده‌های چوبی مربع شکل در عین حال نفیس
  • نرده‌های کلاسیک و همه کاره همراه با کف پله‌های چوبی یا مرمر، پیچ و تاب منحنی های لوکس
  • بندهای چکش‌کاری شده همراه با نرده نیوپورت برای یک ظاهر کلاسیک

نرده چوبی

نرده‌های چوبی

نرده فلزی در واقع یک متریال محبوب است اما بگذارید چوب و ظرافت خالصی را که می‌تواند به یک راه پله بیاورد فراموش نکنیم. نرده‌های چوبی از راه پله‌های مسکونی گرفته تا تجاری، گزینه‌های گسترده ای را ارائه می‌دهند. آن‌ها مانند فلز، مناسب برای پله‌ها از هر سبکی چه منحنی و چه مستقیم می‌باشند.

اگر شما به دنبال ظاهری سنتی برای خانه خود هستید، نرده‌ چوبی بهترین انتخاب است. نرده‌های چوبی به لطف طیف گسترده ای از اشکال مختلف، گزینه‌های زیادی برای طراحی ارائه می‌دهند.

 

نرده‌های چوبی معاصر و سنتی

در بیشتر موارد این نرده ها با یک بخش بلوک مربع شکل در پایین نرده، مدل می‌شوند، در حالی که قسمت بالایی آن برای یک ظاهر کلاسیک ساخته شده است. قسمت بالای نرده یا بالا می‌رود یا با رسیدن به نرده به قسمت مسدود شده به دیگری منتقل می‌شود. 

با استفاده از نرده‌های چوبی می‌توانید ظاهری معاصر یا سنتی را به منزل یا محل کار خود هدیه دهید.

نه‌تنها می‌توانید اشکال مختلف نرده چوبی را به کار ببرید، بلکه این فرصت را دارید که از طیف گسترده ای از انواع مدل‌های نرده چوبی.

 

رنگ‌آمیزی نرده چوبی

گونه‌های سبک‌تر چوب، گزینه‌های ظاهری عتیقه تری ارائه می‌دهند. با به کار بردن رنگ‌های تیره، زیبایی مدرن تری پیدا کنید. نرده‌های سفید می‌توانند به عنوان نرده‌هایی بسیار تمیز و صیقلی به چشم بیایند. برای معاصرتر شدن این نرده‌ها، آن‌ها را سیاه رنگ کنید.

 

در اینجا به 5 نوع نرده چوبی محبوب در بازار می‌پردازیم:

  1. نرده جام ساده که زیبایی در سادگی منحصر به فردی را ارائه می‌دهند و با قیمت مناسب خود می‌توانند برای شما بسیار به صرفه باشند.
  2. نرده جام گل‌دار که طرحی نوین و خاص به نرده چوبی می‌بخشند و می‌توانند در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به شما ارائه شوند.
  3. نرده تلفیقی طرح گل که تلفیقی زیبا از چوب و استیل است و برای استفاده‌های تجاری و مسکونی کاربر فراوانی دارد.
  4. نرده طرح پرگاس که طرحی خاص و خلاقانه است و جزو نرده‌های لوکس برای ویلا ها و دفاتر تجاری محسوب می‌شود.
  5. نرده طرح مهدیس که یکی از لاکچری ترین نرده‌های بازار است و با طراحی فوق العاده می‌تواند زیبایی منحصر به فردی به منزل شما ببخشد.

 

جمع بندی

همان‌طور که می‌بینید، نرده‌های فلزی و چوبی انواع مختلفی دارند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده