نرده طرح چوب

۳ نکته‌ی مهم که باید قبل از انتخاب نرده‌ی چوبی در نظر بگیرید!

همانطور که میدانید. در بخش‌ های مختلف داخلی و خارجی ساختمانهای، برای افزایش جلوه‌ ی ظاهری و زیبایی و نیز بالا بردن امنیت پلکان از انواع نرده ها استفاده میشود. در این مقاله برای معرفی انواع نرده‌ ی طرح چوب، که به‌ یاری شرکت صنایع نرده‌ مهدیس تهیه شده است. تا به شما عزیزانی که احتمالا برای ساختمان خود قصد خرید نرده را دارید، در انتخاب بهترین نرده‌ کمک کند. در این‌ راستا، سه نکته‌ ی مهم و اساسی که قبل از انتخاب نرده‌ های چوبی باید حتما به آن‌ ها توجه داشته باشید. شامل زیبایی و خاص بودن، ارزان و مقرون‌ به‌ صرفه بودن ضمن برخورداری از کیفیت و مقاومت بالا تولید  می‌ شود. و انواع مختلف نرده چوبی از این جنبه ها در ادامه‌ ی مطلب مورد بررسی قرار میگرید.

آشنایی با انواع نرده‌ ی چوبی

براساس یک دیدگاه، انواع نرده‌ ی چوبی را می‌ توان با توجه به کاربرد آن‌ ها دسته‌ بندی نمود. چنانچه شما در حال طراحی و یا آماده‌ سازی یک ساختمان تجاری یا مسکونی باشید، ممکن است برای بخش‌ های مختلف زیر احتیاج به نرده‌ ی مناسب داشته باشید:

  • ورودی بنا
  • را‌ه‌ پله‌ی بین واحد‌ ها
  • بالکن یا تراس
  • پلکان داخلی واحدهای دوبلکس (Duplex:دوپلکس)، تریبلکس (Triplex:تریپلکس) و غیره
  • باغچه‌ ها

هنگام انتخاب نرده‌ ی مناسب برای هر یک از این موارد، یک نکته بیشتر از سایرین اهمیت مییابد، به‌ عنوان مثال نرده‌ های ورودی بنا یا نرده‌ های پلکان داخلی واحدها به‌ طور موثری در جلوه‌ ی ظاهری بنا اثر میگذارند و به‌ همین‌ دلیل در این موارد توجه به زیبایی و خاص بودن نرده‌ ی چوبی در کنار کیفیت مناسب اهمیت خاصی پیدا می‌کند. این درحالی است که برای انتخاب نرده‌ ی باغچه بیش از هر چیز توجه به کیفیت و مقاومت بالا ضمن قیمت مناسب و به‌ صرفه ضرورت دارد.

جنس نرده‌ ی چوبی

هنگام انتخاب نرده‌ ی مناسب قبل از هر چیز لازم است شرایط محیطی که نرده قرار است در آن نصب شود، مورد توجه قرار گیرد. برای‌ این‌ منظور ابتدا پاسخ پرسش‌ های زیر را تعیین کنید:

  1. قرار است نرده‌ی چوبی در آب‌و هوای مرطوب مورد استفاده قرار گیرد یا آب‌ و هوای خشک؟
  2. نرده مربوط به محیط داخلی ساختمان است یا بخش‌های خارجی؟
  3. میزان رفت‌وآمد و استفاده از پلکان مورد نظر تا چه اندازه خواهد بود؟

پاسخ این پرسش‌ ها شما را به سمت انتخاب چوب و مواد اولیه‌ ی مناسب برای نرده‌ ی مورد نظرتان هدایت می‌کند. برخی از افراد علاقه دارند که بخش‌ هایی از طبیعت را در فضای داخلی ساختمان خود مورد استفاده قرار دهند و به‌ همین‌ دلیل روی استفاده از خود چوب به‌ عنوان مواد اولیه‌ ی نرده‌ ی ساختمانشان تاکید دارند.

سه جنس از چوب‌ های نرده برای شما قابل استفاده خواهد بود:

  •  بلوط: از شاخص‌ ترین چوب‌ ها برای ساخت نرده‌ های چوبی است که از مقاومت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار است. اما به تناسب کیفیت و زیبایی‌، قیمت بالاتری هم نسبت به سایر چوب‌ های دارد.
  •  را ش: چوبی است که در قالب رنگ‌ های قرمز، زرد و قهوه‌ ای از مناطق شمالی ایران به‌ دست می‌ آید. اگرچه دارای استحکام و مقاومت بسیار خوبی است اما نقش‌ و نگار و موج‌ های طبیعی چوب بر روی آن کم است. گاهی اوقات از این نکته به‌ عنوان نقطه‌ ضعف آن یاد میشود.
  •  روسی: مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین چوب برای تولید نرده است که به‌ فراخور قیمت مناسب آن، از مقاومت کمتری نسبت به ضربه و خط‌ و خش برخوردار است.

نرده‌ ی چوب‌ پلاست

برای ساخت نرده‌ های چوبی مواد اولیه‌ ی دیگری نیز ساخته میشود. که اگر تاکید نداشته باشید. که حتما به‌ صورت مستقیم از چوب درختان در ساخت نرده‌ های ساختمان شما استفاده شود. میتوانید این دسته از نرده‌ ها را سفارش دهید.  نرده‌ ی پلیمری  که به صورت کامپوزیتی به نام چوب‌ پلاست تولید میشود . حسن آن این است. که احتیاج به مراقبت و نگهداری ویژه ندارد. دیگر لازم نیست که نگران آسیب رسیدن به نرده‌ های ساختمان خود باشید. نرده‌ ی پلیمری یا چوب‌ پلاست در واقع از خرده‌ های چوب‌ ساخته شده. ترکیبی از مواد اولیه‌ی طبیعی به‌ صورت گرانول‌ به نام پلیمری است. این نوع نرده‌ ی چوبی به‌ ویژه برای استفاده در مناطق مرطوب و دائما بارانی بسیار مناسب هستند زیرا در مقابل رطوبت خیلی مقاوم و آسیب‌ ناپذیر هستند. به‌ علاوه قیمت نرده‌ی پلیمری نیز نسبت به موارد قبلی پایین‌ تر و مقرون‌ به‌ صرفه است.

نرده‌ی طرح چوب

اگر از علاقمندان نرده‌های شکیل چوبی هستید. اما این نکته که برای ساخت این نرده‌ها لازم است .درختانی قطع شوند. و یا اینکه تمایل دارید با صرف هزینه کمتر زیبایی نرده‌ های چوبی را به منزل یا ساختمان تجاری خود بیاورید. بهترین انتخاب برای شما، نرده‌ ی پلیمری طرح چوب یا ABS است. که به‌ عنوان جایگزین نرده‌ ی چوبی تولید می‌ شود. این نرده‌ ی طرح چوب از نوعی پلیمر به‌ نام  ABS تولید میشود. که بر پایه‌ ی مواد آلی و از میعانات نفتی است و جنس آن به‌ گونه‌ای است. که با تکنولوژیهای روز به‌ راحتی می‌ توان آن را به فرم‌ و قالب‌ های دلخواه درآورد، بنابراین نرده‌ های طرح چوبی که به این روش تولید میشوند . از نظر کیفیت ساخت حتی ممکن است. از نرده‌ های چوبی نیز زیباتر و بی‌ عیب‌ و نقص تر باشند. مواد اولیه‌ ی این نرده در واقع نوعی پلاستیک بسیار مستحکم و بادوام است که به دلیل برخورداری از قابلیت باز یافت و عدم نیاز به قطع درختان در ساخت نرده‌ های تولید شده از ABS، دوست‌ دار محیط زیست است.

نرده های طرح چوب

از دیگر مزایای نرده‌ ی طرح چوب نسبت به نرده‌ ی چوبی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:   

کیفیت بالا، مقاومت در برابر رطوبت، وزن کمتر و قیمت پایین‌ تر نسبت به چوب، از مزیت‌ های است که باعث شده این نرده‌ ی طرح چوب برای تمام بخش‌ های ساختمانی حتی  نرده باغچه و فضا هایی تراس مقاوم در برابر رطوبت و برف و باران هستند . نرده‌ های چوبی که پس از نصب در محل رنگ آمیزی میشود. نرده های طرح چوب را میتوان به‌ صورت رنگ‌ آمیزی برای نصب ارسال میشود. که همین موضوع زمان لازم برای نصب نرده را برای مشتری کاهش میدهد. این نرده که برای اولین بار در جهان در سال ۱۳۹۲ توسط عده ای از مهندسین خلاق شرکت صنایع نرده‌ ی مهدیس تولید و عرضه شد، ضمن برخورداری از زیبایی و خاص بودن نرده‌ های چوبی، نسبت به آن‌ ها کیفیت و مقاومت بیشتر و قیمت ارزان و مقرون‌ به‌ صرفه‌ تری نیز دارد، در حالی‌ که معایب استفاده از چوب را ندارد.

 

  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی
  • انعطاف‌ پذیری زیاد
  • امکان رنگ‌ آمیزی آسان
  • نصب سریع و راحت
  • ضمانت تعویض ۵ ساله از سوی شرکت تولیدکننده‌‌ی اصلی

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی کلی و جامع در زمینه‌ ی انتخاب نرده‌ ی چوبی یا طرح چوب مناسب را به شما ارائه دهیم که براساس آن به‌ طور خلاصه میتوان گفت که قبل از خرید نرده‌  ی چوبی لازم است شما شرایط محیطی را که قرار است نرده در آنجا نصب شود در نظر بگیرید و با توجه به آن، جنس و سپس طرح نرده‌ ی چوبی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

چنانچه بخواهید برآوردی از هزینه‌ ی لازم برای خرید نرده‌ ی چوبی یا نرده‌ ی پلیمری طرح چوب مورد نیاز خود داشته باشید، لازم است بدانید که این موضوع بستگی زیادی به جنس مناسب برای شما و طرح مورد پسند تان دارد.

برای دریافت مشاوره در انتخاب طرح‌ ها و استعلام قیمت دقیق نرده‌ ی طرح چوب دلخواه تان میتوانید با کارشناسان شرکت صنایع نرده‌ ی مهدیس که تنها تولید کننده‌ ی این نوع نرده در ایران و خارج از کشور است، ارتباط برقرار نمایید و از خدمات ویژه‌ ی این تولیدکننده شامل گارانتی 2 ساله و امکان ارسال به نقاط مختلف کشور برخوردار گردید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده