نرده طرح چوب

معرفی انواع سنگ مناسب راه پله

 سنگ راه پله از جمله قسمت های از ساختمان میباشد . که مدام در معرض تردد هستند . امکان ساییدگی ، آلودگی بسیار بالاست . به همین دلیل انتخاب سنگ پله مناسب برای پوشش پله ها از اهمیت بالایی برخوردار است . راه پله بخش از ساختمان یا منازل است . بخاطر ویژگی که دار است. باید از مصالح مقاوم  ساخته شود. سنگ به علت ویژگی که دارد قابل اجرا در کف پله و نما میباشد. در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین سنگ مناسب راه پله آشنا سازیم .

ویژگی سنگ راه پله :   

سنگ راه پله دارای ویژگی ها و پارامترهای میباشد. که باید به آن توجه کرد .که براساس آن سنگ مورد نظر را پیدا کنید. که دوام و طول عمر بالایی دارد. مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب و هوا قابلیت حفظ و رنگ مکان های پر رفت و آمد مقاوم در برابر سایش و فرسایش مقاومت در برابر ضربه امکان شست و شو و نظافت راه میباشد.

بهترین سنگ راه پله : 

کلمه بهترین نسبت به مکان استفاده از سنگ حالتی نسبی دارد. ممکن است یک نوع سنگی در محیط مناسب باشد . اما همان سنگ در محیط دیگری کارایی لازم را نداشته باشد. در راه پله پر تردد ترین فضا میباشد . به همین خاطر باید مصالح مورد استفاده مستحکم و زیبا باشد . جهت راه پله باید توجه داشته باشد. انواع سنگ مرمریت ، گرانیت ، تراورتن ، مرمر ، چینی و کریستالی از پر استفاده ترین سنگ های ساختمان هستند که بسیار از معماران و طراحان ساختمان میباشد .

 گرانیت : 

سنگ راه پله گرانیت از سنگ های ارزشمند ساختمان به شمار می آید. لازم است بدانید گرانیت جز سنگین ترین سنگ ها به شمار می رود . یکی از بهترین سنگ راه پله است . ویژگی سنگ گرانیت : مقاومت بسیار بالایی برخوردار است . درخشندگی بسیار عالی و چشمگیری دارند . مقاومت در برابر اسید و قلیانش است . برخی سنگ ها قابلیت تحمل این مواد شیمیایی را ندارد . برخی سنگ ها قابلیت تحمل این مواد شیمیایی را ندارد. دچار ساییدگی میشود .دارای زیبایی سطحی و یکدست میباشد .

 مرمریت : 

سنگ راه پله مرمریت  از دو عنصر کلسیت و دو لومیت تشکیل میشود . و از نوع دگرگون شده ی سنگ آهک میباشد . این سنگ کانی ها مختلف با رنگ های مختلف دارد. که از دگرگونی مجدد سنگ آهک پدید می آید . طی زمان و تحت فشار حرارت زیاد متبلور میشود . سنگ صلحانی ، خو بستگان ، دهبید از مرغوب ترین سنگ های مورد استفاده در راه پله میباشد.

ویژگی سنگ مرمریت :طول عمر بسیار زیادی دارد. مقاومت سایش و فشاری بالا، مقاومت در برابر اسید و مقاومت در برابر هوا زدگی از ویژگی این نوع سنگ میباشد .

 مرمر : 

سنگ مرمر یک نوع سنگ دگرگونی می باشد. که براساس فرآیندهای زمین شانسی طی سال های مختلف به دست آمده است . در ساخت راه پله و دکوراسیون داخلی در سنگ مرمر استفاده میشود .

ویژگی سنگ مرمر : مقاومت در برابر حرارت ، قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد . میتوان آن را جلا داد. سطحی درخشان ضد آلرژی ، مقاومت در برابر گرد و غبار تنوع رنگی زیاد آن از ویژگی های سنگ مرمر میباشد.

چینی و کریستالی : 

سنگ چینی از سنگ های اصلی ساختمان است که از تبلور و دگرگون شدن مجدد سنگ های آهکی تحت حرارت و فشار تشکیل میشود . چینی به این دلیل که کانی های تشکیل دهنده آن ها رنگ های متفاوتی دارند. که دارای رنگ های مختلفی میباشد.

ویژگی سنگ چینی : در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد. مقاومت در برابر جذب آب ، انعکاس دهنده نور میباشد. رنگ روشن و ساب صیقل صادراتی دارد.

 تراورتن : 

مواد تشکیل دهنده تراورتن متخلخل هستند و حفره های بسیاری دارند . استفاده از این نوع سنگ در راه پله است . که در نمای ساختمان خیلی مورد استفاده قرار میگیرد .

ویژگی سنگ تراورتن : زیبایی و تنوع طرح و رنگی مطلوب میباشد. این سنگ سازگار با محیط زیست و متخلخل بودن سنگ تراورتن ، قیمت پایین ، جذب آب نسبتا بالای دارند.

سخن آخر :

در این مقاله سعی کردیم . شما را به انواع سنگ های مناسب راه پله بپردازیم . تا جهت راهنمایی خرید سنگ مناسب راه پله و کف پله بهترین انتخاب را داشته باشند. شرکت نرده مهدیس اولین تولید کننده نرده های طرح چوب در خاورمیانه میباشد .برای دریافت مشاوره در انتخاب طرح و استعلام قیمت دقیق نرده های طرح چوب دلخواه تان میتوانید. با ما از طریق شماره تماس 09123241074 با ما همراه باشید . شرکت صنایع نرده مهدیس اولین تولید کننده نرده طرح چوب در خاورمیانه میباشد . با ما ارتباط برقرار نمایید . و از خدمات ویژه ای این تولید کننده این نوع نرده که شامل گارانتی 2 ساله و ارسال به سراسر کشور میباشد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده