نرده شیشه ای چیست ؟ انواع نرده شیشه ای

نرده شیشه ای حفاظی از جنس شیشه سکوریت و لمینت که نقش محافظت را دارد .نرده شیشه ای یا جان پناه یکی از پرکاربرد ترین نرده میباشد . که بسیار زیبا و مقاوم است . جلوه خاص به دکوراسیون داخلی و خارجی ،ویلا ها دوبلکس ، ساختمان های اداری ،مراکز تجاری نصب و اجرا میشود .این انواع نرده بسیار مدرن و زیبا جایگزین مناسبی برای نرده های آهنی میباشد .

نرده شیشه ای که علاوه بر زیبایی استحکام بالایی در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارند. بدون اینکه مانع دید شما بشوند. تصاویر شفاف از محیط ارائه میدهند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع نرده شیشه ای آشنا کنیم .

 

انواع شکل و قاب نرده شیشه ای : 

نرده شیشه ای از نظر شکل و قاب و چهار چوب در سه نوع مختلف تقسیم میشوند.

نوع قاب دار : 

صفحات شیشه ای درون چهار چوب کامل قرار داشته. و توسط ستون های فلزی مانند : ( آهن ، آلومینیومی ، استیل ) از هم جدا شده و به زمین متصل میشوند .

بدون قاب 

نوع بدون قاب : 

صفحات شیشه ای بدون هرگونه چهار چوب صرفا با نوعی پایه با دقت روی زمین یا کنار دیوار ثابت میگردند. و قاب نگهدارنده درون آن ها را احاطه نکرده است .

نیم قاب فریم 

نوع نیم قاب / فریم :

این نوع ترکیبی از هر دو مدل قبلی است که صفحات شیشه ای صرفا توسط ستون از هم تفکیک و به واسطه آن ها روی زمین نصب میشوند.

انواع نرده شیشه ای : 

با گسترش روز افزون تجهیزات و ساخت و تولید نرده شیشه ای و محبوبیتی که این متر یال در میان بسیاری از معماران مدرنیسم یافته است استفاده از این نوع نرده جلوه خاصی به فضایی دکوراسیون داخلی و خارجی میبخشد.  و به علت شفافیت ذاتی شیشه در میان عناصر و آلمان های طراحی معماران در اکثر پروژه های برای دستیابی و حداکثر دید بصری و نور محیط نرده شیشه ای مناسبی میباشد.

نرده روکار یا اکسپوز 

نرده روکار یا اکسپوز : 

این نوع نرده یکی از پر کاربرد ترین انواع هندریل شیشه ای میباشد . که همانطور که از نامش پیداست. به صورت روکار و قابل رویت میباشد . بعد از اتمام کف سازی و نصب سنگ سرامیک و نصب مورد استفاده قرار میگیرد . نرده شیشه ای روکار و یا اکسپوز قابل اجرا در تراس و بالکن ، روف و … هست . نکته که باید به آن توجه کرد در این نوع نرده قرار بودن کف و صاف بودن آن در هنگام اجرا باشد . که در مکان های که تراز و صاف نباشد . اگر نصب شود در یک راستا قرار نمیگیرد و از نظر زیبایی مورد تایید معماران نخواهد بود . پرو فیل آلومینیومی با ارتفاع 10سانتی نصب میشود . از مزایای این نوع حفاظ میتوان تعویضی راحت شیشه ها اشاره کرد .این نوع نرده سکوریت معمولا ضخامت 10 الی 12 میل دارند. انتخاب رنگ روکش ها آلومینیومی نیز مطابق با سلیقه ی کارفرما قابل تغییر میباشد .

توکار و دفنی 

نرده  تو کار یا دفنی : 

این نوع نرده شباهت بسیار زیادی به نرده شیشه ای اکسپوز کار دارد. با این تفاوت که پروفایل های این نوع نرده شیشه ای در داخل زمین نصب میشود. از جمله مزایای ویژگی این مدل مخفی بودن قطعات نگهدارنده شیشه میباشد. مخفی کردن قطعات را فراهم می نماید .تا طراحی به صورت ساده تر و نرده شیشه ای فقط کاور های آلومینیومی ظرفیت برروی سطح زمین مشاهده میشود. تمامی متعلقات داخل زمین کار شده است . نکته مهم این نوع نرده شیشه ای این است . که قبل از اتمام کف سازی باید پروفایل در داخل زمین گذشته شوند. پس کار کف سازی را به اتمام برساند. مسئله آب بندی نرده شیشه ای تو کار بسیار مهم و حیاتی میباشد .

حتما باید کف سازی به گونه انجام شود و اجرای پوشش نهایی نمود . چراکه معمولا در این مدل ها آب به راحتی از بین شیشه عبور می کند. نوار آب بندی عبور کرده و به گاتر U شکل  میریزد. این آب از کف شو ریخته میشود. پس از اتمام کف سازی پس از نصب و اتمام قرار گیرد. پروفایل های در پوش آنچه در نهایت دیده میشود. یک پروفایل بسیار ظرفیت با ضخامت 2 میلی متر در کف قرار میگیرد .

نرده فیکس پوینت 

نرده فیکس پوینت ( اتصالات نقطه ) :

این نوع نرده شیشه ای یکی از مدرن ترین روش نصب را دارند. با اتصالات فلزی در این نوع شیشه ای در محل اتصالات به بدنه سوراخ کاری میشود. قطعات نگهدارنده شیشه ای از محل این سوراخ کاری ها به بدنه جانبه متصل میشود. مهمترین مسئله که در نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت باید به آن توجه نمود دیتیل مناسب اتصال قطعات به بدنه جانبی سطوح میباشد . یکی از بهترین محل تلدقی پیچ فیکس پوینت با دیواره یا نرده یک قوطی فلزی با مقطع 40 در 80 میل کارشده باشد. با این کار از لحاظ ایستایی و دوام نرده دارای مقاومت بیشتری میگردند.

نرده اسپیگات 

نرده اسپیگات :

این محصول یک سیستم های نرده پرطرفدار بسیار کاربردی در سری خانواده نرده شیشه ای میباشد. این نوع نرده از یک سری پایه نگهدارنده که معمولا ابعاد بین 15 تا 25 سانتی دارند. از متر یال های فولادی آلومینیوم و استیل ساخت ،نصب شده. فرم های مختلفی مانند قطعی مربع یا دایره حتی اشکال هندسی سفارشی دیگر نیز دارند. سرعت اجرایی نرده اسپیگات به نسبت به باقی مدل ها بالاتر است . برای تایید آتش نشانی، پایان کار باید به مواردی از قبیل حداقل دو لایه بودن. شیشه ها به صورت سکوریت و لمینت با ضخامت 1.52 میل یا 3.2 میل توجه نمود حداقل ارتفاع شیشه ها نیز باید 110 سانتی متر بوده از زمین فاصله داشته باشد .

نرده هنزا 

نرده  شیشه ای هنزا : 

 یکی از محصولات جدید نرده هنزا  اکسیدال که فرم بسیار ساده که در یک سیستم خطی و مدولار که پیوسته و منظم پایه های متحد الشکل میباشد. که به صورت آلمان های عمودی نصب می گردند. با توجه به نوع و استحکام بسیار بالای پایه های نگهدارنده این محصول است . از سوی شیشه به پایه ها انتقال پیدا کرده و توسط اتصالات مناسب به کف انتقال پیدا می کند. پایه های نگهدارنده شیشه از جنس آلومینیوم با آلیاژ6-63تولید میشوند. که در حین فرایند تولید و پس از اتمام مرحله اکستروژن داخل کوره و تحت حرارت بالا قرار میگیرند. این عمل به سختی پروفایل ها تولید می افزاید. که مقاومت پروفیل ها را تا حد قابل قبول افزایش میدهد. این امکان را برای طراحی که طبق رنگ های مورد نظر در طراحی پوشش داد شوند. با تم رنگ فضای خود تناسب پیدا کردن.

نرده هیبرید 

نرده هیبرید : 

این نوع نرده هیبرید نوعی نرده حرفه ای است که بسیار سبک مقاوم ساخته شده است . این نرده ترکیبی بسیار زیبا از آلومینیوم و شیشه بوده و اتصالات در فرم های بسیار ساده به وجود می آورد. واژه هیبرید به معنایی اینکه از دو ماده مختلف ترکیبی برای افزایش استحکام ، قدرت یا ماندگاری تشکیل شده است . این محصول امکان نسب در حالت های مختلف را دارد. به عنوان مثال میتوانید از اتصالات و قطعات نگهدارنده برای این نصب بر روی سطح جانبی استفاده نمایید. محصول را بر قیمت جدا ره بیرونی یا در حالت نصب بر روی تراز کف به صورت نرده روکار قابل اجرا در تراس و بالکن ، پست بام  و راه پله میباشد.

سخن آخر :

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع نرده شیشه ای مناسب راه پله ، تراس ، بالکن و … آشنا کنیم . شرکت نرده مهدیس اولین تولید کننده نرده طرح چوب در خاورمیانه میباشد . برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت نرده با ما از طریق شماره تماس 09123241074همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان جهت انتخاب نرده